Påsken är över





Ja då var påsken över och det har varit ett underbart väder och en härlig helg.
Det har blivit mycket nytta gjort och en del nöjen också.
Första bilden är från långfredagens äventyr.
Började med utsmyckning av hästarna och en promenad till en björkäng, då
rymde taxen efter några rådjur.
Vad göra?
Jag tog en promenad och hörde var elendet tagit vägen.
Blev en stunds letande men till slut hittade jag taxen i en stenmur med kopplet
intrasslat mellan stenarna.
Han var så glad när han fick syn på mig.
Vi var så stollta när vi kom fram till dom andra nere vid sjön.
Nu var det ju så att jag hade kamran så nu blev det mycket att göra.
Efter äventyret på fredagen så blev det lite lugnare.
På påskaftonen blev det en shoppingrunda till Kalmar och sedan
fortsatte jag till Emmaboda och min mamma.
Hon blev glad över besöket.
När jag var hemma så var det dags att tända grillen.
Det blev kött, korv och olika grönsaker.
Mmmm så gott.
Nartuligtvis så har vi pysslat i trädgården.
Gräset är färdigsått och nya växter planterade.
Runt brunnarna blev det lite växter och en ring av stenar.
Sedan drog vi igång växthuset.
Blev lite andra grönsaker i år.
Purjolök, gurka, sockerärter, rätticka, majrova både gul och vit och schaush.
Med andra ord så blev det inga tomater i år.
Ska bli spännande att se vad som blir bra.
Ha det nu bra till nästa gång som vi syns här.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Härlig helg var det, tillsammans med dig din gamla sköna påskindian. Jag njuter av varje sekund!

2011-04-26 @ 07:11:26
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Ja det var fint.

Men den där indianen dyker upp lite här och var har jag märkt.

Samma bild på flera bloggar.

Vem är han????????

2011-04-26 @ 19:56:08
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: Happymeanman

Hade jag inte vetat bättre hade jag trodd att Mia tagit kort på ett uppstoppat gammalt däck med fjäder på. Men som tur var såg jag att det var du.....tjusiga gamla grishistorieberättare från Emmaboda!

Fast nu döper jag om dig till: Sittingbull!

2011-04-26 @ 20:04:08
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0