Jul.



Det lilla ljus jag har,

det ska få lysa klart.

Ja så är det nu när julen står framför dörren.

Medans jag kommer ihåg det.

Jag önskar er alla en riktig god jul.

Hoppas att ni varit snälla så att tomten lämnar många paket till er.

Själv ska jag bara mysa och ha det skönt nu när jag är långledig.

Sedan kan jag ju inte motstå, måste skriva en drakfråga.


Drakfråga nr:17

Vad gör en drake på julaftonen?

Olaswing- Jo han väntar på att snön kommer så att han kan ut och smällta den.

Sedan svalkar han sig med lite varm glögg och fritterade gurker.


Det var allt för i dag.

GOD JUL


Ha en bra dag.

Olaswing




Kommentarer
Postat av: Tomtemor

Ja - vad kan draken göra på julafton... JO - han eldar förstås i brasan så draken o tomtemor kan näcka i tomtestugan hela natten. Det är därför det kallas för ...afton.

Puss på staken och låt grannen göra vad han vill!

2011-12-24 @ 17:55:28
Postat av: olaswing

Det är klart att grannen står i stugan med tända ljus.

Leve liljeholmens fina produkter.

Visst en del har eldrivna ljus men det är inte lika spännande.

Tänk lite smält stearin på bar hud.

2011-12-24 @ 18:01:47
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0