Doggelita




Ja hon heter ju My Chevrolee.

Men kallas för Cheevy.



Hon var och hälsade på hos mig som liten valp.

Då var hon vara tre veckor gammal och hade allaredan mist sin mamma.

Meningen var att hon skulle bli uppfödarens nya hund, men han hade inte tillräckligt med tid för henne när hon

blev lite större.

Så jag och min dåvarande familj fick erbjudande att ta hand om henne.

Det var lite diskussion om det med tanke på vilken rondelhund hon är.

Raserna är: 50% golden 25% schäfer 25% dobberman.

Man får alltid höra kommentarer om blandningen.

Men hon är en bestämd, glad, trevlig och frisk dam.

Jag van ju vårdnaden om henne vid skilsmässan så hon bor här tillsammans med mig, Miaswing och Kosy i

paradiset i de mörka norra Blekingeskogarna.

Ibland så är kidsen här och då blir Cheevy extra sprallig.

Hon trivs med att lulla omkring i sin egen lilla värld och skälla lite så att grannhundarna hör henne.

Dom har mycket att prata om ibland.

Blir lite enahanda för oss människor att höra förstås men så är det.

Ha en bra dag, vov vov.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Det vita rund nosen på doggelita.... är det majonäs?

2011-02-11 @ 08:17:16
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Jag är sååå lycklig under mina korkekar här i Pale-non. Här kan jag sitta o lukta på blommorna.

I Fogbo luktade det bara äckligt.



- Här kan jag jaga rådjur, som jag tänker ge till HMM, för han tänker så mycket på hamburgare, så då tror jag han blir glad. Han verkar kunna göra hamburgare på vad som helst ju :)

2011-02-11 @ 10:08:17
URL: http://miaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0