En tavla del 2





Ja då ska vi se.

Vintern gick och oplen pajade.

Fick lite snabbt leta upp en ny bil.

Vi åkte en dag till Kalmar och fann en bilhandlare med bilar i lämplig prisklas nästan.

Men det gick inte att pruta och han verkade vara lite oseriös.

Dagen efter blev det Karlskrona och där hittade vi Passaten.

Affären var snabbt genomförd och jag hade en bil igen.

Den var bränslesnål  och gick som en klocka.

Tredje resan till jobbet när jag närmade mig ett rött hus så hände det igen.

Jag blev omkörd av mitt bakhjul.

Jag fick stopp på bilen och gick ut för att se bedrövelsen.

Var tog bakljulet vägen?

Tog en nästan en kvart att hitta det.

Kollade på bilen och såg att bakhjulslagret skurit.

Funderade lite och kom på att jag kände någon som bodde i närheten.

Gick hem till dom men väntade en stund innan jag knackade på.

Förklarde läget och lånade telefonen.

Ringde bärgaren men han svarade inte.

Då ringde jag verkstan men chefen var inte inne.

Hmhm hur gör jag nu då tänkte jag.

Vi kanske kan fixa den själva sa Jörgen som jag var hos.

Ja åk och titta vad ni behöver för delar så fixar jag kaffe under tiden sade Mimo.

Okej sa jag , så vi åkte iväg och lyckades få på hjulet så att vi fick bilen med oss.

Tillbaka igen så såg vi att axlen behövde bytas och nya hjulger.

Jag ringde Miaswing som kontaktade bilhandlaren och gav order om vilka delar vi behövde.

Han fixade dom och Miaswing åkte upp med dom.

Jörgen och jag fick dit dom och bilen funkade igen.

Så mycket tack till er Jörgen och Mimo, det blev en jättetrevlig dag hos er.

Åter till tolkningen av tavlan.

Hon som tittade på den sa att det skulle bli två olycker och det stämde.

Var bara det att dom hade hänt innan hon såg tavlan men efter det att jag målat den.

Så den visade framtiden, men jag förstod inte det.

Intressant eller hur?

Ha det bra.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Visst är Jörgen och Mimmo underbara människor!!!

Men du behöver sluta måla!! Eller bättre bilar?

Köp en bil av Mellström nästa gång vet jag...då blir det båda bakhjulen på en och samma gång som kör om dig!!!

2011-02-08 @ 21:34:27
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: MiaSwing

Det kan vara lite jobbigt att vara synsk, fast man inte förstår vad man ser.

Spännande vad vi vet - utan att veta om det...

2011-02-09 @ 07:40:21
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Spännande också att ser det vi inte ser och detta helt plötligt lyser upp livet.

Spännande att vi analysera saker och ting. Sortera bort tankar och tillägga sådana!

Idag tänker jag: Att tappa bakhjulet vid två olika tillfällen och klara sig utan att det händer nåt .....det är ett klart tecken på att du behövs ett tag till på den här lilla jorden, i mångas hjärat och i Mias famn!

2011-02-09 @ 08:12:06
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: MiaSwing

Fiiin kommentar HMM!

Behövs mycket i Mias famn ;)

2011-02-09 @ 11:56:13
URL: http://miaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0