En tavla





Ja så här ser den ut.

Den målades vid två olika tillfällen.

Vi hade besök av några vänner och en av dom berättade vad hon såg i tavlan.

Hon berättade om två olyckor men vågade knappt säga det.

En av dom skulle hända vid ett gult hus och den andra vid ett rött hus.

Hon sa att jag skulle vara försiktig.

Jag kör mycket bil till och från jobbet varje dag och tittade på henne med en förvånad blick.

Sedan tänkte jag efter och skrattade.

En månad efter att tavlan var färdig så hände den första saken.

Då hade jag en Opel Frontera att köra med.

Den skulle bisiktigas och hade varit på verkstan, bromsarna krabbade.

När jag kört en mil på morgonen så började bilen röra sig konstigt, kändes som  punktering.

Han bara tänka tanken ovh börja bromsa då jag blev omkörd av mitt bakljul.

Vad förvånad man blir.

Fick stopp på bilen och var ensam på vägen så det gick ju bra och såg det gula huset, hmhmhm.

Gick och letade upp mitt bakhjul för att upptäcka problemet med att sätta dit det igen.

Var bara att ta mobilen och ringa hem och be Swingen köra förbi med donkraft och fälgkors.

Efter som det var vid femtiden på morgonen så var det ju inte så mycket trafik.

Men av alla som var  ute och körde då så stannade hälften och frågade om jag behövde hjälp.

Tack ska ni ha men  det är hjälp på väg sade jag.

Swingen kom och jag funderade på hur jag skulle få dit hjulet.

Två av de sex bultarna gick att annvända.

Ringde verkstan som sa att jag var välkomen.

Fick köra sakta och stanna med jämna mellanrum för att kolla de två bulltarna.

Jo det gick bra till verkstan och dom fixade till bilen.

Nu fortsätter tavlans historia i morgon.

Ha det bra.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Ja - jag kommer ihåg det.

Det är otroligt intressant med bildtolkning!

2011-02-08 @ 09:39:13
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Ja och olika människor tolkar olika men i nästa avsnitt berättar jag mer.

2011-02-08 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0