Möte med vilda djur




Ja här nere i dom djupa skogarna så finns det mycket vilda djur.

Det är bra när det är snö för då ser man om något djur gått över tomten.

Ibland när jag är ute med hunden så kan vi få se både hare, räv, rådjur, grävling och älg.

Sedan ser man mycket spår efter vildsvin också.

Ja inte på samma gång förstås men nästan.

Många gånger så kommer man de vilda djuren så nära som ett par meter.

Dom verkar vara vana vid oss.

Tänk er att gå alldeles intill ett rådjur och se dom vackra ögonen.

Rådjuret står blixt stilla som att det inte syns.

Har hänt flera gånger med olika djur.

En gång för många år sedan var jag ute och  plockade svamp på min föräldragård.

Jag gick och tittade ner i marken när det plötsligt känndes konstigt.

Tittade upp och blev lika rädd som älgen jag höll på att gå in i.

Den hade inte märkt mig heller.

Undrar om den stod och sov mitt på dagen.

Den sprang iväg i alla fall och jag fortsatte att plocka svamp.

I höstas var jag ute med hunden och gick förbi samma hare två gånger.

Både hunden och jag gick bara två meter ifrån haren utan att hunden märkte den.

Det är underbart med alla vilda djur.

Ha en bra dag.

Olaswing


Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Ja - det är en speciell känsla, när man stöter på

en vildsvinsunge i ett snår eller ett rådjur två meter bort och bägge blir lika överraskade. Underbara naturupplevelser.

2011-02-17 @ 12:15:31
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Ja jag glömde de små svinen.

2011-02-17 @ 17:35:19
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0