Öland party-del:1




Jag satt och funderde på minen ifrån den tiden då  jag bodde och jobbade
på södra Öland.
Det finns en by som heter Kvinnsgröta och den ligger ca två kilometer norr om Eketorps borg.
Namnet på byn har sin egen historia som jag kan ta en annan gång.
Men jag bodde där i nästan två år.
I början hade jag ingen bil och inget körkort men höll på att ta det,
bonden jag jobbade hos hade en moped som jag fick använda.
På granngården bodde en kille som var lika gammal som mig
och jag kännde hans kusin sedan tiden på Ingelstorp.
Grabbarna och jag var ute och härjade lite runt omkring i byarna.
En gång var vi längre söderut och det blev kräftskiva i en lite mysig stuga en bitt ifrån byn.
Byns ungdomar i våran ålder var där och festen drog igång.
När det blev mörkt tändes en eld och vi satt ute käkade.
Där fanns en kille som åt lite annorlunda.
Han stoppade in hela kräfter i munnen och spottade ut skalen och sedan sköljda han ner resten med kräftspat.
Frammåt natten blev grabben dålig och började frysa, han kröp närmare elden
och rätt som det var hade han somnat i elden.
Vi fick upp honom och tog av honom den brinnande filten.
Sedan kunde festen fortsätta.
Nästa gång ska jag berätta om en fest i en sommarbostad med lite udda besök.

Ha en bra dag.
Olaswing


Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Vilken tur killen hade att 1. Ni hade bättre smak än honom - annars hade ni varit lika dåliga.

2. Att ni var en aning stadigare på benen - annars hade han brunnit upp!

Kramen

2011-03-01 @ 06:50:28
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Men Swingen nu då.......tänk vad mycket mera spännande denna historien hade varit om dom INTE hade varit stadigare på benen och INTE haft samma dåliga smak.........!!!

2011-03-01 @ 08:16:20
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Jo - Jag sa ju att det var "killen" som hade tur :)

2011-03-01 @ 10:49:29
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Ja den grabben hade tur.

2011-03-01 @ 18:47:24
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0