Sommarcab




På facebok såg jag en bild på en bil som någon ville skulle bli en cab.

Det fick mig att tänka  på min son Andreas och hans bilintresse.

Han kunde inte gå ens när han var med mig under sina första mekarförsök.

Det var en gammal PV som vi höl på lite med.

Jag har alltid mekat med bilar och Andreas fick vara med och lära sig saker.

Andreas hade ett antal mopeder som det mekades med, innan han fick körkort.

Nu är han lastbilschauför, så det är motorer som gäller hela dagarna.

Men åter till rubiken sommarcab.

Det var en sommar som Andreas hade en volvo 740.

Plötsigt fick han och säkert någon kompis ideen om att bygga om den till cab.

Gänget åkte hem till farmos garage och tog fram vinkelslipen.

Oj dom glömde att förstärka bilen innan så allt blev mycket svårare.

Dörrarna gick inte att öppna och bilen hotade att vika sig på mitten.

Ja den var färdig för skroten direkt.

Då hade Andreas en pappa som var rätt så mycket arg, milt sagt.

Men vad hjälpte det, bilen var ju allaredan skrot.

I dag har Andreas kvar sitt bilintresse, men aktarsig för att bygga en sommarcab.

Hans pappa är inte arg, men är också bilintreserad.

Ha en bra dag.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: Swing

ja en del lärdomar är dyrköpta, men dom brukar sitta i desto bättre då.

2011-02-18 @ 07:48:09
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Jo man kan ju hoppas.

2011-02-19 @ 18:33:01
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: Andreas

Det var roligt ändå. Fick svetsa ihop dörrarna

2011-02-19 @ 20:50:18
Postat av: olaswing

Bra med svar.

Jag mindes tydligen lite fel.

Ha det bra.

2011-02-20 @ 11:41:17
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: Andreas

annars hade den vikit sig..

men vi hann ju köra lite med den med.. några rundor i emmaboda innan polisen tyckte annat.. sen körde jag ju den till skroten i Nybro

2011-02-20 @ 20:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0