En resa del 2



Nu så fortsätter storryn.

Vi väcktes av dessa konstiga ljud och jag såg mig omkring.

Då såg jag något konstigt.

Det låg en blå gris jämte oss och på den hade råttorna kalas.

Inte undra på att det var liv och rörelse.

Ja inte på den blå grisen.

Kompisen och jag beslöt oss för att fortsätta vår promenad.

Lite längre fram i nästa by så vilade vi någon timme i en busskur.

Framåt femtiden var vi på fötterna igen.

Plöttsligt så kom det en bil.

Vi var kvicka att vifta med tummen och bilen stannade.

Jodå det gick bra att åka med enda in till Kalmar.

Dom hade ett ärende i stan innan dom skulle fortsätta söderut.

Det var två bröder som vi fått lift med.

Väl inne i Kalmar så tackade vi för åkturen.

Sedan gick vi och ringde hem efter en bil som kunde hämta oss så att vi kom hem.

Så kan det gå.

Man ska nog titta lite extra noga innan man lägger sig att sova i en lada.

Numera har man ju också mobilen med eig men det finns många ställen än som inte  har täckning.

Ha det bra så länge.

Olaswing


Kommentarer
Postat av: Happymeanman

Nä mem Ola......vad äcklig du är!

Du kan väl inte skriva en historia om

hur ni sov bredvid en död gris som

råttorna käkar på!!!!!

Fast åt andra sidan förklara ju det

hur du kan äta mat från

samma tallrik som din hund!!!!!



""SKRATT""

2011-01-27 @ 21:30:22
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: Happymeanman

Nä men Ola vad äcklig du är!

Du kan ju inte skriva en historia om hur

du sover bredvid en död gris som råttorna

käkar på!!!!



Fast åt andra sidan förklara ju det för

mig varför du kan äta mat från samma

tallrik som din hund!!



""SKRATT""

2011-01-27 @ 21:35:02
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Underbar historia. Spänning - äckel - motion. Allt som jag gillar att läsa om, bara jag slipper uppleva det själv.

2011-01-28 @ 07:14:08
Postat av: olaswing

Spänning kan vara äckligt.

Äckligt kan vara spännande.

Bacillskräck är inte bra.

Blåa grisar vill ingen ha.

Råttor vill katten ta.

Är du feg så får du dra.

2011-01-28 @ 21:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0