En resa




Nu ska jag berätta lite om en resa som blev lite komplicerad.

Det är några år efter båtturen men jag är kvar på sydöstra Öland.

Jag bodde och jobbade där ett par år.

En fredagskväll hade jag besök av en kompis, vi var ute och åkte i min bil.

Efter en stund så raggade vi upp en tjej som jag kände.

Vi snurrade runt lite grand i ett litet samhälle.

Men i en nerförsbake gick bilen sönder.

Pratade med ett par grabbar som jag kände så att tjejen kom hem.

Strax efter att dom släppt av henne så kraschade dom bilen, det blev bara skrot av den och killarna bröt någon

arm ,samt fick en massa blåmärken.

Min kompis och jag började våran vandring, mot fastlandet.

Det var bara sex mil till Kalmar och sedan tänkte vi ta tåget därifrån till Emmaboda.

Efter någon mils gående så var klockan framåt två på natten och vi beslöt oss för att vila i en lada som vi såg från

vägen.

Vi smög in genom en stor dörr och hittade lite halmbalar att vila på.

Snart sov vi men väcktes av ett konstigt ljud.

Smack mumms mumms smack mmmmmm.

Ja det blir något spännande att få reda på i morgon vad det var.

Ha det bra.

Olaswing

Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Ojdå - såna äventyr i din vilda ungdom...

Jättekul att läsa.

2011-01-27 @ 07:13:39
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: Happymeanman

Ärlig talat Ola,vem fan påbörjar ens en marsch på sex mil????? Det finns väl bussar, taxi,kompisar, flugplan,cyklar, mopeder,gräsklippare,barnvagnar, rullatorer och i absoluta nödfall kunde du väl hittat dig en häst att rida hem på!!!!!! Och vilken tur du har att du hittade MIA! Slipper du slitar ut skorna!

Ha det bäst men ikväll kan du väl för en gångs skull göra det två gånger?

Skriva två inlägg här menar jag då........

2011-01-27 @ 18:30:25
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: olaswing

Ja du Happymeanman.

Detta var i slutet på 70-talet nere på södra Öland.

Ingen mobil, inga bussar, inga curlingföräldrar,

ingen trafik.

Ja rena ödemarken.

Där skjuter man först och frågar sen.

Ha det bra.

Ola

2011-01-27 @ 19:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0