Nybyggarna.










Sitter en söndag framför tvn och datorn.

På tv vissar dom nybyggarna.

Tänk sådant liv dom fick uppleva på den tiden.

Han Moberg var en duktig författare, tänk om man kumde skriva som han.

Orden är så målande och får en att känna sig delaktig.

Ja det är som att man vore där.

Många saker och åsikter gäller än i dag.

Till och med en del av fördomarna.

Själv är jag lite av nybyggare här på torpet i de djupa skogarna vid länsgränsen.

Det gäller ju på flera sätt.

Men det är så underbart har ju min kärlek här.

Längtar till sommaren och värmen.

Ha en bra dag.

Olaswing.
















Kommentarer
Postat av: Anonym

Du hadde turen med dig.

Du hittade rätt 2x!!

Plats och person!

Stannar där du är så länge du kan.



2011-01-23 @ 17:10:51
Postat av: Anonym

Det blev fel...ett ord för mycket.

Detta är rätt:



Du hadde turen med dig.

Du hittade rätt 2x!!

Plats och person!

Stannar där du så länge du kan.



2011-01-23 @ 17:13:22
Postat av: MiaSwing

Jag hade tur jag oxå - både med platsen och personen - och nu bygger vi på flera sätt.

Mmmmm

2011-01-24 @ 06:54:18
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: Happymeanman

BYGGER??????

2011-01-24 @ 18:19:15
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: Hapymeanman

Jag börja faktiskt undrar varför alltid MiaSwing svara när jag skriver till OlaSwing??

Antingen får OlaSwing inte svara, är för rädd, vet inte eller vill inte!!

Det tål nog att fundera på.....

2011-01-24 @ 18:22:38
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Till Happymeanman.



Swingen är snabb på tangenterna.

Det var inte bara tur.

Man gör bra val också.

Ha det bra.

2011-01-24 @ 18:30:38
Postat av: Happymeanman

Jaha, det är det som är felet med mig ...... jag gör dåliga val!!!

Ok vännen, nästa gång frågar jag dig om råd!!Då kanske jag kan får det bra jag med!



Ha det bra du med!

2011-01-25 @ 14:04:47
URL: http://smafixarnas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0