På begäran.



Jag har fått en begäran om lumpahistorier.

Det är klart att jag kan berätta något.

Tycker synd om alla som inte får göra lumpen.

Men nu till min tid i flottan.

Min värnplikt skulle börja i slutet av maj månad samma dag som mitt första barn skulle födas.

Hur skulle jag lösa detta problem, jag skulle vara med på förlossningen.

Problemet löste sig självt, sonen föddes för tidigt, så jag kunde vara med.

Innrykningsdagen kom och jag åkte tåget ner till Karlskrona.

Hade lite tur på resan, ett gäng repgubbar skulle också dit.

Dom tyckte synd om mig som skulle tjänstgöra som malaj i 378 dagar.

Blev en del festande på resan.

När jag fått min säng och alla prylar så skulle vi ut på kvällen och se en film.

Gissa vilken film som hade premiär.

Repgubbar.

Vi jubblade, nu fick vi rätt motivering till krigarlivet.

När orden lediga gavs så somnade man direkt.

Sedan fick man lära sig att vänta (sova), skjuta och träffa kamrater, ja ni fattar nog vad jag menar.

Annars är det bara att fråga.

Fortsättning följer en annan dag.

Ha det bra till nästa gång.

Olaswing.




















Kommentarer
Postat av: MiaSwing

Men GUD VA BRA - denna story innehåller ju allt!

Spänning, dramatik en rolig överraskning

- sova...eller näe...det var ju drygt. Men allt det andra var bra...:)

2011-01-21 @ 07:01:52
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: Happymeanman

Sedan fick man lära sig att vänta (sova), skjuta och träffa kamrater............skrev DU!!!!

JAG läste lite för snabbt och det bidde:

Sedan fick man lära sig att vänta (sova), och skjuta kamrater!!!!!!

Egentligen ingen större ändring vad det gäller krigarlivet men gud vilket SKRATT det blev!!

2011-01-21 @ 12:31:31
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Du du uppfattade nog rätt där är jag rädd.

Han både sköt och träffade kamraterna...Antagligen därför det inte blev någon karriär i det militära. Ingen gillar självmål utom motståndarlaget :)

2011-01-21 @ 13:31:05
Postat av: Happymeanman

Jo jag trodde nog det ....bara det att jag ville inte framföra det så tydligt som du!!!!

2011-01-21 @ 17:56:46
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: Happymeanman

Och nu efter jag tänkt lite ... Snälla Ola ... fortsätt berätta om fisket istället!!

Såvidare du inte fiskade med DYNAMIT vill säga!!!!



( Nu skrattar HMM och hoppas att du förstår mig rätt!)

2011-01-21 @ 18:00:07
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: Jürgen Kranz

Och så var det ju din födelsedag idag eller hur?

Ha den äran unge man!

Hoppas HMW ge dig en extra bra present!!!

2011-01-22 @ 18:01:59
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0