Kärnkraft!





Jaha det var kanske ett tufft ämne att prata om.
Vad vill jag säga om det.
Det är ju ett aktuellt ämne nu.
Stackars japaner, först jordbävning sedan tsunami och en följd
av det  ett havererat kärnkraftverk.
Ja det är ju  faktiskt 4 stycken och här i Sverige har vi
bekymmer med slutförvaringen.
Jag har ju alltid varit emot kärnkraften.
Finns ju andra allternativ men dom utvecklas för dåligt (läs långsamt), är ju
för lite vinstmarginal på allternativen.
Ekonomisk vinning är tydligen viktigare än miljön.
Att sedan hela jorden kan drabbas när det går snett, bryr
inte finansiärerna om.
Tänk om människan kunde bry sig mer om naturen.
Det blir bara lite kort om detta svåra ämne.
Jag ville bara väcka lite tankar hos  mina läsare.

Ha en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Tänker inte skriva ett enaste ord här idag.....med tanke på OSKARSHAMN är det nog bäst så......!!

2011-03-16 @ 20:07:23
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: olaswing

Var inte blyg nu.

Oskarshamn är en fin stad.

Jag har varit där.

Dom hade inga grisar.

Hi hi

2011-03-16 @ 20:15:50
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: HMW

Ekonomisk vinning har nog alltid varit viktigare än miljön för de som sitter på toppen bromsar för det som är bättre för jorden och mänskligheten. Egen vinning vinner nästan alltid. De som bryr sig om naturen är oftast de som lever eller vill leva nära den och de är inte intresserade av makt. Därför är det tyvärr svårt att påverka.

Och du - varför ska vi läsa långsamt? Så du inte behöver skriva så mycket - eller tycker du vi har för mycket fritid och behöver fylla ut den på något sätt? :)

2011-03-17 @ 07:08:39
URL: http://miaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0