Lördag





I dag har det varit fint väder ute.
Swingen var iväg och tränade häst hos några bekanta.
Så jag gick ut en runda med hunden och sedan satte jag igäng med att fylla ut lite grus på infarten.
Blev rätt många skottkäror men det blev bra.
Sedan kom Maria hem och vi kikade på fruktträden.
Ja vi har ju inte så många, bara fyra stycken men ändå.
Vi klippte äppelträdet och päronträdet, dom blev så fina.
Maria tog in några kvistar och satte i vatten.
Sedan har vi ett stort plommonträd som ser hemskt ut och man
når inte frukten,  utan fåglar och getingar har kalas varje år.
Då gör vi ett försök sade vi och tog fram motorsågen för att göra en riktig beskärning.
Nu fick trädet en ordentlig behandling.
Ska bli spännande att se vad som händer längre fram.
Går det åt skogen får vi sätta ett nytt plommonträd.
Ja just det vi hade ett träd till, men jag glömde bort det.
Det är ett gammalt körsbärsträd, jag får fixa till det i morgon.
Får ge det en mildare behandling än plommontträdet.
Ha nu en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Ni två är så duktiga där ute i skogen på eran farm.

Skall klippa ett äppelträd jag med i veckan.

Nå ja, bättre jag säger som det är...skall titta på när Lena klipper trädet!

Jag är så höjddrätt!

2011-03-12 @ 22:24:04
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Ja du HMM det är höjdfel också.

Stackars Lena som får göra allting.

Baka, klippa, skura och måla klart.

2011-03-13 @ 09:00:10
Postat av: HMM

Vaddå stackars Lena?

Jag har inte bett henne att baka, klippa, skura och måla klart! Det gör hon frivillig!

Dessutom är det ju hennes träd!!

2011-03-13 @ 16:45:51
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Det är synd om HMM som bara tittar på.

Hjälp din kvinna någon gång så får du det mysigt.

2011-03-13 @ 18:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0