Öland party-del:3





Vi var många ungdomar på sommaren som samlades på
fotbollsplanen för ha lite skoj.
Det spelades brännboll och ibland fotboll.
Sedan hände ibland att vi fortsatte ner till sjön.
En del badade och någon sa vi kan väll grilla.
Jättebra ideé  ropade allihopa men ska vi inte ha lite musik också.
Det fixar jag sa en kille som heter Bert, kan hämtade bilen och tog ut högtalarna.
Sterion gick för fullt och alla trivdes med grillningen.
Bert upptäckte att bilen stog för nära elden och började att flytta den.
Något skramlade till under bilen och Bert rusade ut för att se vad som hänt.
Då såg han spåren efter ena däcket gå rakt över ena högtalaren, men den fungerade fortfarande.
Titta skrek han, jag ser vad som hänt.
Jag körde över min egen högtalare, titta på spåren.
Du är knäpp ropade hans äldre bror som heter Gunnar.
Alla skrattade, det pratades länge om den grillningen.
Men Bert försökte att glömma den.
I morgon kommer del 4, vad var det som hände klockan ett en lördag.

Ha en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMW

Jo man tager en lagom dos med brännboll, blanda i lite glad lekfullhet och sen får man inte glömma att tvätta sig. Man rör ihop allt till en stor deg av dumhet - grillar den tills den blir vidbränd och så får man en totalt färdig och överkörd högtalare.

Smaklig måltid!

2011-03-03 @ 07:31:26
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Nej nu då ......det blir ju bara värre och värre med dig .......jag klara ju av trasiga bilar och grisar och råttor och dumma ungdomar . Ja till och med Öland.......men idag gick du över gränsen !! Jag som älskar musik och min stereo. Utan musik inget liv!! Och så kommer det en massa Emmaboda ungar som mördar en högtalare!!! Hur länge sen är detta? Är det preskeberat? Annars tänker jag drar er in för domstol allihopa! Högtalaremord och miljöbrott!

För självklart badade ni väl i sjön också????? Det är absolut förbjuden att smutsa ner sjövatten i detta landet! Fattar du?

Att man skall behöva läsa såna här saker nu när man är gammal. Så var det min själ inte på min tid!

Vart är sverige på väg? Det var säkert en massa utlänningar med er där på stranden. Sen dom kom hit ha ju allting blivit så respektlös. Nä, skönt att man snart skall lämna denna planet!!

Hoppas verkligen att det kommer nåt vettigt ur dig ikväll när du skriver. Har du t ex aldrig hjälpt en gammal farbor över vägen? Eller räddat en fågel från att blir våldtagen? Du måste ju ha gjort nåt bra nån gång???!!

2011-03-03 @ 09:02:36
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: HMW

Ja - det var en massa tyskar som skitade ner i vattnet tillsammans med Emmabodafolket...en sån sörja!

2011-03-03 @ 09:55:32
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

TYSKAR!!!!!!!!! Den här historien blir ju bara mer och mer sorgsen!! Medelade nu kommunen att det var tyskar inblandade??? Dom kan ju smugglad in olika gaser och dumpad i sjön!!!! Nej hörru ...nu ringer jag miljöverket och berätta för dom ......... :)

2011-03-03 @ 15:32:18
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Det var jag och en massa infödda Ölänningar, fanns inga tyskar där och det var ingen sån där liten insjö.

Östersjön heter vattnet.

Alla borde ha så bra högtalare i sin bil.

De var säkert av tyst kvalitet.

2011-03-03 @ 19:19:07
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0