Öland party-del:5





Det blir nog dags att berätta några lite annorlunda minnen.
En gång på hösten var vi på väg i bilen.
Frukten var mogen på träden i trädgårdarna.
Läge för att palla, men vi satt ju i en bil.
På Öland är det lite speciellt en del har fruktträd mellan vägen och huset.
Vi kom till en by där det fanns ett lämpligt träd intill vägen.
Framsätespassageraren vevade ner fönstret och sträckte sig  ut efter frukten,
samtidigt såg vi att någon stod och tittade ut genom fönstret.
Personen såg mycket förvånad ut.
Då var det läge att dra iväg.
Men frukten var god.
Sedan kom jag att tänka på en annan episod.
Vi stod och pratade några stycken på en bygata någonstans på sydöstra Öland.
Plötsligt fick jag syn på en tomkartong.
Jag sa till grabbarna att hämta en sten och lägga den i lådan.
Så skedde och lådan placerades på ena väghalvan.
Efter en stund kom en av byborna och fick syn på lådan.
Vi hälsade artigt och han såg fundersam ut, men
han gick fram till lådan och sa, vad är det här för skit och sedan sparkade han till lådan.
Tänk dig hur det blev, han fick ont i foten men skulle ju inte visa något och vi var dubbelvikta av skratt.
Sedan lommade han iväg medans vi fortsatte att skratta.
Så kan det gå.
Lite inte på vad du ser om det finns några andra i närheten.

Ha en bra dag.
Olaswing


Kommentarer
Postat av: HMM

Om jag hade varit med i "frukpallningsgänget" hade jag förmodligen grävt upp trädet och tagit med mig men lämnat frukten ..........och kartongen ni hittade hade jag bajsat en stor hög i , hällt på tändvätska, ställt kartongen framför prästens dörr, tänd eld på den och sen ringt på dörrklockan......men det är jag det!

2011-03-06 @ 13:26:35
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: olaswing

Är det en ny bantningsmetod med religösa inslag utan mening.

Låter jobbigt med så mycket skitjobb för ingen ting, senig är jag ändå.

2011-03-06 @ 17:26:26
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Jo visst är du senig och jag är fet.

Skillnaden är att jag måste banta medans du bara kan skriva om grisar och kartonger!

2011-03-06 @ 21:32:52
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0