Öland party-del:6





Tillbaka till Öland efter gårdagens utflyckt.
Undrar vart vi ska ta vägen i dag.
Jo det blir ett besök på en innflyttningsfest.
När jag jobbade på Öland så bodde jag först hos bonden i hans hus.
Dom tre döttrarna var utflyttade så det fanns got om utrymme.
Men han hade ett hus till där den gamla drängen bodde.
Efter några månader omkomm han i en trafikolycka.
Änkan flyttade ut och jag fick i uppdrag att göra i ordning köket och ett rum,
sedan gjordes källaren i ordning.
Jag flyttade in och kompisarna tyckte att jag skulle ha en innflyttningsfest.
Okej sa jag det är klart att det blir det, på lördag kör vi stenhårt.
Jag glömde ju förstås att det fanns en granne med barn som bodde mycket nära mig.
Lördagen kom och festen började vid  åttatiden på kvällen.
Blev ett högt partytempo med en gång, det åts och dracks,
det dracks  och åts hela tiden.
Musiken flödade ur sterion på högsta volym.
Grannen klagade ett anntal gånger och vi fortsatte partyt i samma tempo.
Framåt fyra fem på morgonen började en del fundera på att sova lite,
aå vid sextiden var det tyst i huset och grannen kunde koppla av.
Den familjen var inte glad och det tog många år innan den festen var glömd av Ölänningarna.
I morgon blir det lite anndra minnen från Ön.

Ha en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Hade jag varit din granne hade jag kommit in och festat med er. Men bara för att dricka upp din alkohol. För då hade festen tagit slut fortare!

2011-03-08 @ 21:13:42
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Var det möjligen "grisfest" a lá Kanarieöarna - fast Öländsk tappning då?

Lite grisigare - lite fullare...(äh - det går nog inte).

Svenskarna är sig lika vilken ö de än hamnar på :)

Grymt!

2011-03-09 @ 07:06:15
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till HMM.

Grannen fick inte gå in till oss för sin fru.

Han hade utegångsförbud.

2011-03-09 @ 18:24:13
Postat av: olaswing

Till HMW.

Det var ingen grisfest.

Den hade vi utomhus uppe på alvaret med hela byn

och ingen sprit för barnens skull.

2011-03-09 @ 18:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0