Öland party-del:7





Livet ska vara gott att leva tänker den här katten och ser ut som en livsnjutare.
Det var gott att leva som unkarl på den där ön.
Många fester och gott om brudar.
Annars så åkte man över bron till andra sidan vattnet och roade sig.
På vintern blev det många sådana resor.
Man var ju ute och härjade onsdag, fredag och lördag med gänget.
En del bodde i Kalmar så det fanns alltid någonstans att sova om det behövdes.
Vi var ett stort gäng så det behövdes minst två bilar om vi skulle åka någonstans.
Men plockade gärna upp liftare om vi såg några när vi var på väg ut på äventyr.
Var det inget party på gång så kunde det bli en kväll bakom ratten.
Det hände ibland att det blev många mil, ja uptill ca 80 mil var inget ovanligt.
Hade några kompisar som körde till Malmö för att köpa korv en kväll, men
på hemvägen blev det lite strul.
Dom upptäckte att det var fel väg när dom var halvvägs till Göteborg.
Så gick det till på den tiden när GPS:en inte fanns.
jag hade för vana att vara fyllechaffis när det var storhelger och
det är ju fler helger som inte är det.
Så det blev många gånger som man åkte ut på galej.
På sommaren så var vi alltid på Lundegård och härjade.
Jag var där midsommarhelgen 1976 när det var stort upplopp mot polisen.
Men jag märkte inget, var inne på området i lugn och ro.
Visst polisen förökte köra bort oss från platsen där vi campade men vi hade
markägarens tillstånd, vi och ett gäng knuttar.
Polisen slogs med ragarna på campingen.
Så vi som tältade utanför hade det lugnt.
Läste i tidningen på måndagen efter att det gått åt ett antal polisbilar.
I morgon blir det nog ett avbrott i Ölandsminnena , har en ideè som jag vill skriva om.


Ha en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Nu kanske du förstår mig bättre Ola när jag säger att svensken är en trög en. Detta var 1976 och dom slåss fortfarande mot poliser på öland midsommarhelgerna.År efter år!

Offatbart!

2011-03-09 @ 20:47:19
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: HMW

Bättre än att de slåss mot väderkvarnarna.

Antar att poliserna slåss de med

It takes 2 4 a tango.

Men vikka minnen du har din gamla raggare!

2011-03-10 @ 07:15:52
URL: http://miaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0