Snö:3





Då ska vi ta upp en nytt ämne.
Teknikutveckling och självdeklaration.
Tråkiga saker tycker en del.
Men deklarera måste man annars kan man bli
sjöntaxerad och få betala extraskatt.
Teknikutvecklingen då?
Förr satt man med pappersdeklaration och svettades.
Men nu kan man sköta den vi mobilen eller datorn, det
senaste är en app till din ipad eller läsplatta.
Tänk när man tappar sin appar .
Då går det åt skogen.
Man får börja skriva lappar.
Sedan man sin deklaration rappar.
Koolt man.

Ha nu en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMW

Eller gör som försvaret - attackerar med alla sina appar - och om dom tappar sina appar - får dom attackera med lappar - Dom kommer från Norrland och vill bara slåss mot Finland - så vad ska vi med dom till??? Bara frågar.

2011-03-22 @ 09:01:14
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Jag har överallt ett par lappar

som jag hela tiden bara tappar.

Sist jag tappade en lapp

blev det jättestora glapp

i min min lillapengarpung

som sällan brukar vara tung.

Blanketten den om skatten

brukar jag läsa bakom ratten

när jag är på väg nånstans

t.ex till min kompis Hans.

Man måste ju betala den dyra skatten

fast en sak är gratis än så länge-katten!

Men skynda nu och deklarera

innan fogden ditt hus passera.

Själv jag trycker på en knapp och klart

ingen vet ändå var jag ha vart!!!





2011-03-22 @ 12:18:08
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: olaswing

Jag tror att jag svimma

Nu har HMM börjat rimma

Är det väderleken

Nej det är kärleken

2011-03-22 @ 19:03:45
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0