Snö:4 Vinterfärd i en PV




Nu ska vi gå bakåt i tiden.
Nämligen till början på 1960:talet.
Mina föräldrar, jag och en granne som hette Elmer skulle på en begravning
mitt i den kalla snörika vintern.
Jag skulle vara hos Elmers syster Edit medan begravningen var.
På vägen till Edit så körde mamma av vägen med den vinröda PV:n.
Hon försökte komma upp igen och Karlarna puttade på så mycket det gick.
Men bilen satt fast, vi får gå till macken och ta en taxi sade pappa.
Efter kyrkobesöket så skulle bilen upp.
Pappa och Elmer som var två stora, ja nästan två meter långa kraftkarlar
hade fått förstärkning av länsman.
Han var ju också lika stor.
Det var spännande att se när dom lyfte upp bilen på vägen igen.
Visst var dom starka men fick i alla fall ta framänden först och sedan bakänden.
Sedan var det bara för oss att åka hem.
I morgon ska jag berätta om min systers äventyr med en annan PV.

Ha en bra dag.
Olaswing

Kommentarer
Postat av: HMM

Ja det var ju skönt att PV:n kom upp och kistan ner.

Nu måste du berätta mer.

Skönt att det inte fanns med ett par svin

att det bara var familjen din.

Hoppas du med får en bra dag.

Den som önskar det är jag!

2011-03-23 @ 06:30:33
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: HMW

Ja - vilka historier från förr.

Där ser man kyrkans makt på den tiden.

Aldrig idag att bilen hade fått stå kvar medan man gick i kyrkan. Då hade den varit borta när man kom tillbaka och ingen hade kommit hem.

2011-03-23 @ 06:42:32
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Tack HMM för ditt rim.

Det dyker nog upp ett djur i nästa berättelse.

Ha det bra och hälsa Lena.

2011-03-23 @ 17:51:33
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till HMW.

Jag tror att nycklarna var kvar i bilen.

Man gjorde så förr.

Fanns ju inga bovar direkt.

Länsman var ju stor stark och ingav respekt.

2011-03-23 @ 17:54:47
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0