Snö:5


ä

Då fortsätter historien.
Min syster är äldre än mig.
Så hon fick köra bil när hon var hemma och hälsade på.
En gång backade hon in i det röda staketet med den vinröda PV:n.
Vi försökte hålla det hemligt men mamma avslöjade oss.
Länsman kom hem en dag och sade att han sett syrran köra bil,
hon körde jättebra sade han men jag vet att hon inte har körkort.
Jag gör inget nu men får jag in en anmälan så måste jag.
Tack för kaffet nu måste jag fortsätta.
Vi hade också en moped som farsan och syrran körde med.
En dag kom syrran körandes på moppen och missade svängen bakom ladugården,
det gick för fort och hon hammnade i hönsgården.
Det var bara det att där bodde den folkilskna tuppen.
Så syrran kom utspringandes med tuppen efter sig.
Hon fick...



Kommentarer
Postat av: HMW

Hon fick...utslag? Närkontakt? 1000 spänn?

- En vinge?



Vadvadvad???

2011-03-24 @ 07:56:34
Postat av: HMM

Oh vad glad jag blev idag när jag läste ditt inlägg här.

Äntligen kom du bort från svinen och börja närmar dig dom mera civiliserade djuren.

Höns är inte bara vackra att titta på, dom värper ju ägg också.

Tuppar är bra att göra soppa på på vintern......fast det är klart, det går på resten av året också!

2011-03-24 @ 08:43:52
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: HMM

Hon körde på staketet med PV:n,

vilket är bättre än på TV:n.

Såg syrran körde bil gjorde den stora länsman,

ser man vad mycket han kan.

En dag syrran kom i full speta på moppen,

se henne bland hönsen måste ju varit toppen?

Sen kom hon med tuppen hack i häl?

Varför inte slå fanskapet ihjäl?

Tuppen menade jag nu så klart

för på din syster var det ju fart!

Men vad hon fick det vi ej veta får........

kanske springer hon än i sina skor?



2011-03-24 @ 15:41:54
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Till HMW.

Du får veta mer i morgon.

Blev ett hastigt slut.

2011-03-24 @ 19:09:29
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till HMM.

Nu du jämt rimmar

håller många nyfikna i timmar

det var syrrans fel

att hönsgården ej är hel

så tuppen fick fara

till de uppätnas skara

2011-03-24 @ 19:18:19
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0