Varför



I fredags när jag kom hem så stog det ett gäng med dunkar i vägkanten.
Varför står dom där?
Det är olja och vatten i dom.
Kan det vara skogsjobbarna som ska ha dom till något.
Ja det får vi nog reda på någon dag, kanske.


Här syns några glas som vi köpte i söndags när vi var på sparrissafari.


Sedan är det lite renovering av fönster på gång.
Vi har ett egendesignat fönsterglas med ett blommotiv.
Blir bra och det behövs ingen gardin.
Om du går in på miaswing.blogg.se så ser du vad vi hittade på i lördags.
Det var ju kalas hos Filip.
Spel, sång och grillat.
Var trevligt.
Sedan i gårkväll så skulle jag blogga men hade precis startat datorn
när jag hörde ett muller ute.
Åskan drog igång.
Den gick rätt över här och äntligen fick vi regn.
Var på tiden för det var ganska så torrt.

Ha det så bra.
olaswing

Kommentarer
Postat av: Rialtidricka

Skogarbetarna din naiva människa?

Det är alla dessa polakjädrar som slänger sin skit från lastbilarna. Sist var det en som slängde tre lastbilsdäck på bröms parkeringsplats.

Då gick jag och köpte mig en glass!

2011-05-23 @ 21:44:54
Postat av: Rialtidricka

Skogarbetarna din naiva människa?

Det är alla dessa polakjädrar som slänger sin skit från lastbilarna. Sist var det en som slängde tre lastbilsdäck på bröms parkeringsplats.

Då gick jag och köpte mig en glass!

2011-05-23 @ 21:45:19
Postat av: HMW

Ja - jag undrar över dunkarna - har stått där i flera dagar nu. Komma o skräpa ner i våra fina skogar...fy skäms!

Annars blev det mycket glas denna helg. Jättekul. Badrummet har vi oxå börjat renovera...det är mycket nu.

Blir oxå sugen på glass!

2011-05-24 @ 06:50:16
URL: http://miaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till Rialtidricka.

Det är klart att det kan vara polsk fullsprit men det doftar inte alkohol.

Men vi har folk här som jobbar i skogen, så det har nog med dom att göra.

2011-05-24 @ 19:35:55
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till HMV.

Ja det blev både glas och glass.

Sparris blev det också.

Skulle rimmat mera.

Men kommer inte på flera ord.

Ja nu blev det kass.

2011-05-24 @ 19:42:55
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Ola du är platt som en flundra

polacker säljer inte bara sprit.

Dom går rund i landet och plundra

och slänger sen i skogen det som är skit.

Vill du komma på flera ord

så kan du börja med att skriva om mord.

Och till slut ett litet tips:

Kör aldrig på en cycklande polack med bilen.

Det kan vara din cyckel!!!!!

2011-05-24 @ 19:55:52
URL: http://smafixarnas.wordpress.com
Postat av: olaswing

Nu vet jag svaret.

Läs nästa inlägg.

2011-05-28 @ 21:56:23
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0