Därför!!

Därför!!
 
Ja det är en konstig rubrik.
 
 
Det skulle varit det anndra ordet "varför" men jag tyckte att det blev fel.
 
 
Känslan var att därför blev bättre.
 
 
 
Jag har tänkt och funderat i flera dar nu.
 
 
Så jag behöver skriva något.
 
 
Det fortfarande lika djävla jobbigt.
 
 
Saknaden är så stor.
 
 
Vet att jag har stora problem.
 
 
Allt är så svårt.
 
 
Bara detta med något så enkelt att diska.
 
 
Det gjorde jag alltid förut.
 
 
Det var någon som lagade maten och jag tog disken.
 
 
Nu får jag göra allt och då blir det stopp vid disken.
 
 
Efter tre månader är allt fortfarande lika svårt.
 
 
Men alla man pratar med säger att livet går vidare.
 
 
Ja det vet jag också men vad hjälper det.
 
 
Tänkte på det i dag när jag var ute i skogen med hunden.
 
 
Finns ingen som kan sätta sig in i vad jag känner eller har upplevt.
 
 
Allt som hänt och vilka känslor som jag har
 
 
Är mera knäckt nu en jag var i början.
 
 
Undrar hur det kommer att sluta.
 
 
Jävligt tråkigt att sluta året med sådana här tankar men så är det.
 
 
Allt är bara skit.
 
 
Får se vad som händer nästa år!!!
 
 
Önskar er alla ett gott slut i alla fall.
 
 
Kram på er.
 
 
olaswing
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Happymeanman

Snälla Ola.
Klart att alla fattar vad du går igenom just nu.
Klart att det är skitjobbig.
Men livet fortsätter faktiskt om man vill eller inte.Hur tufft det än är. Hur ont det än gör. Jag säger det med Marias ord. DET ÄR DITT VAL........hur du vill att det blir framöver!! Så välj nu rätt och gör som Maria hade velat se det hela. Nämligen att du fortsätter livet med att vara lycklig och positiv. Kan inte tänka mig att Maria ville se dig "lida" på detta viset. Inte din Maria inte. Så Ola....tänk nu ordentlig.......hur gör du Maria gladast i den dimensionen hon befinner sig i just nu? Inte gör du det genom att "deppa" ner dig så oändligt???? Nej, endast genom att fortsätta leva ett liv precis så som hon hade gjort det. Vara lycklig och ta vara på det goda!!!!!!
Du kommer att "möta" henne igen i ett senare skede....vad skall du säga till henne då?
Så ta nu hand om disken!!!!! Om allt annat du inte gör just nu!!!
För Marias skull skriver jag dessa rader med stor saknad i hjärtat. Även om du inte fattar det!!!!

//Jürgen

2013-01-02 @ 10:44:42
URL: http://jorgenkranz.wordpress.com
Postat av: Mona

Tycker därför blev bra:)
Nej! Det är inte alla som förstår ens sorg och att sorg ter sig på olika sätt. en del vet inte vad dom ska säga eller göra men jag tycker det räcker om man vet att dom finns där.En del tar lång tid på sig för att bearbeta det som hänt en del fortsätter som inget har hänt och jag tror då det första är bäst.Det får ta den tid det tar.Ja livet går vidare oavsett vad vi gör åt saken.Det blir aldrig detsamma igen men vi kan göra det bästa av det hela men det tar ändå tid och det är något människor måste förstå. Du klarar detta men låt det ta den tid det gör och ge livet en chans igen när du är mogen för det Kramizzzar

2013-01-29 @ 17:47:36
URL: http://monafridlund.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0