Slutet på året.

En av de sista dgarna på året, nämligen den 28 december så skulle jag in och besiktiga bilen.

Det var ett bra datum tänkte jag för då var jag änndå ledig.

Min vana trogen så var jag ute i god tid.

Chekade in en kvart innan min tid och satte mig i bilen för att vänta.

Men blev uppropad på displejen direkt.

Bara att köra in.

Stängde av motorn och kliver ur bilen.

Möts av en leende besiktningsman som frågar hur det står till.

Tack bra säger jag.

Jag tänkte mera på bilen säger han och skrattar.

Tror att den mår bra men är inte säker säger jag då.

Vi får titta säger han och börjar sin undersökning.

Bromsprovet hoppar vi över för att du har ständig fyrhjulsdrift och vi tittar lite på dom

bara, sedan blir det en provrunda.

Alla undersökningar gick bra och det blev blankt papper igen.

Underbart.

Men tänk så vänliga och trevliga dom är på bilprovningen.

Ja det blev ett bra avslut på året.

Ha en bra dag.

Olaswing



Kommentarer
Postat av: ÖoB-mannen

Ja jädrar - Det verkar som Bilprovningen har

inspirerats av våran (ÖoB:s)trevliga och skämtsamma reklam. Det var väl på tiden i såfall. Antagligen har de gått en gedigen charmkurs!

2012-01-04 @ 07:12:01
Postat av: Ö&B älskare

Hörru....besikningsmännen är det sällan fel på......de gör bara sitt jobb.

Däremot kan det vara fel på dom som kommer med bilen!!!!! Tror mig....jag vet!

2012-01-06 @ 11:11:59
Postat av: olaswing

Jaha nu ser jag.

ÖoB har köpt reklamplats här hos mig.

Det är alltid bilen det är fel på hos bilprovningen.

Människorna behöver dom inte bry sig om.

2012-01-08 @ 17:37:55
URL: http://olaswing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0