Söndag

Söndag


Nu sitter jag en söndagskväll framför brasan.

Jag har ätit svampsoppa på torkade trattkantareller och nyplockade gula

som jag hittade i går när jag var ute med hunden i skogen.

I dag var vi på Lindkullens gård för att Swingen skulle  hjälpa Linn med

klickerträningen av hennes unghäst som heter Noppe.



Linn berättade att Noppe låg och sov när det var nyårsfyrverkeri.

Men vi vet ju varför han är så lugn med det.

Han föddes nämligen i juli månad under ett av de värsta åskvädren

som var det året.

Det vet vi för vi råkade vara där den dagen.

Är så kul att följa hans utveckling.



Sedan så finns det ju lite andra nyfikna och trevliga djur där.



Alpackerna är så söta.

Ibland så är vi inne hos dom också.

Tänk när man får klappa en sådan här goding.

När vi kommit hem så blev det lite nytta gjort ute,

ligger en del träd som ska fram till vedhögen.


Nu till en sak som alla väntar på.

Drakfråga nr:18


Vad gör en drake på söndagen?

Olaswing- Han följer med i bloggvärlden.

Drakfråga nr :19

Äter en drake svamp?

Olaswing- Han eldar på den så att den blir varm och god.

Ha en bra dag.

Olaswing




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja - klikkerträning är bara bäst. Underbart roligt.



Drakfrågorna då:

En drake på söndagar...Det visar sig att han drar igen drakkedjan - för han vill vara lite ifred.



Om en drake äter svamp - Jovisst - Men bara de flamsäkra...annars är det rökt.



2012-01-09 @ 12:08:25
Postat av: HMM

Man kan ju faktiskt börja undrar om den där draken.

En söndag? Sitter vid brasan? Glo på en svamp?

Klappa alpackor? Berätta för oss om en levande hamburgare som föddes under ett åskväder? Klickertränar McDonnalds framtida inkomst? (Ni vet väl att de sänker alla hamburgare med 5 spänn eftersom regeringen sänkte momsen? Ni ser, inte bara jag som tycker att en häst skall ätas inte tränas!!) Letar kantareller på vintern? Äta svampsoppa? Går ut med hunden?

Människa har du verkligen inget annat att göra tycker jag du skall skaffe dig lite mera sysselsättning. T.ex. skulle du kunna läsa Aftonbladet eller titta på några reklaminslag i tv:n.

Drakfrågor ja:

Som jag sade och skrev tidigare:

Svara ej längre på dessa frågor tills du ställer frågor jag kan svara på!

Kram på dig din tunna drake!

2012-01-11 @ 10:45:56
Postat av: Dr Phil

It really seems like the BIG ANVY here...

I can see right through U!

2012-01-12 @ 08:01:43
Postat av: olaswing

Nu är jag bäst.

Dr Phil har hittat min sida.

Väntar bara på Dr Oz också.

2012-01-12 @ 17:37:23
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: olaswing

Till HMN,

Aftonbladet är ju Fulbultens tidning, den läser jag inte.

Jag har mycket bättre bilder.

Drakfrågorna är enkla men du kan få en egen lätt fråga



HMN:s fråga:

Vad är roten ur pi gånger tan upphöjt till 4 delat med kvadratroten i 2?



Klura ut det om du kan.



2012-01-12 @ 17:43:29
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: HMM

Skitenenkelt min vän:



Q x Pi x 3,17 = samma diameteromkrets som en drakskit framför en slocknad grottingång.

Omkretsens beskaffenhet kan ju variera allt eftersom väderleken rör sig mellen varmt/kallt och torrt/blöt.

Däremot är stabilitetsihärdigheten den samma vid frost från -2 grader och redåt!

Kom med svårare frågor!!

2012-01-13 @ 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0