Utmanad

Utmanad

Utmanad



Det förstår ni ju att jag inte kan låta bli att anta Louise "Utmaning".


Så här får ni svaren


"VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?"



Louise-Hm, var tretton år, hade precis börjat ny klass på ny skola,
musikugglan. Hade nyligen fått intresset för hästar åter och var inte
alls nöjd över mig själv, osäker och barnslig.

 

Swingen - WTF – Då hade jag ramlat av en stor häst – pga att vi
blev jagade av en fjording som hoppat över stängslet till sin hage och
jag hade mitt livs värsta blåmärke på höften och ner på benet.
Pga detta kunde jag sedan inte bli hissad på mitt 40-årskalas.
Jag som älskar att bli hissad!!!

 

Olaswing-Reste mycket i Sverige på handboll och fotboll.

Hade en dotter som spelade.

Vi hade 6 mil till hemmatcherna i handboll.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Louise-Pluggade matte B

 

Swingen – Kämpade i det vita helvetet – ja – det verkade
som det hade frusit till is där och flyttat hit.

Olaswing-ja prata inte om det där vita eländet.

Usch.

Men för ett år sedan så blev det vår igen och allt blev grönt och skönt.


3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Louise - Choklad
Popcorn
Torkad ananas
Ferraribilar
Salta pinnar

 

Swingen – Pistagenötter
Massage
Slänga käft (=Trashtåk-på 14:is-språket)
Den Nio-svansade
Att vänligt men överraskande få ge små gåvor,
såsom t ex nippeltrippar till min älskade.

Olaswing-nippeltripp

Massage

Små gåvor från min älskade

Ge min älskade små gåvor

Rostade pumpafrön


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Louise - Toto- somewhere tonight
The animals - the house of the rising sun
Jeremy Camp - understand
DCtalk - consume me
Amanda Fondell - all this way

 

Swingen – Om sanningen ska fram
Ängeln I rummet
Det var ju själve faan vad jag ställer till
Allting som du gör – kan jag göra bättre
Min Dingeling
Å glöggen heter BLOSSA
De två sista kan för övrigt även mina två pojkar oxå utantill.
Dennis och Filip heter dom - Se jag kan deras namn oxå utantill.

Och Ja – jag vet – det blev 6 – men det är ju my middlename

Olaswing-I natt jag drömde,Heppstars

Ovan där

Å glöggen heter BLOSSA

Imse vimse spindel

Amasing grace


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Louise - Köpa en liten gård
Köpa ny dator
Resa till Australien
Ta körkort på stört
Köpa sadel till Pim

Swingen – Köpa en JÄTTESTOR gård
Anställa mina bästa vänner – ge dom en JÄTTEHÖG lön – för att ta hand
om mina JÄTTEFINA hästar
Egen JÄTTESTOR njurformad – uppvärmd swimmingpool – inomhus OCH utomhus
Köpa en JÄTTESTOR musikanläggning – så vi kan ha go muzik när vi simmar
med pållarna i poolen - Ja - och delfiner ska det vara med någonstans!

Olaswing-Ja köpa en superstor gård.

Ja den största.

Sluta jobba och bara njuta av livet.

Njuter av livet gör jag allaredan.

Det här var svårt.

Tänk vad en massa pengar ställer till det


6) FEM DÅLIGA VANOR?
Louise -Sover alldeles för lite
Stänger inne mina känslor
Kan inte stå still när jag borstar tänder och pratar i telefon
Är expert på att skjuta upp saker
Är jättebra på att ljuga


Swingen – Vaddå dåliga vanor – finns det?
Jag – sover alldeles lagom – annars hade jag somnat om - eller vaknat.
Behärskar mig kungligt - när jag inte sjunger
Motionerar och har simultankapacitet – för jag kan borsta
tänderna och prata i telefon samtidigt – Inte alla förstår vad jag säger dock
Gör bara vad jag vill NU – allt annat är oviktigt
Är jättebra på att få folk att må bra (=ljuga)
Vad är det som är dåligt här – Bara frågar???!!!

Olaswing-Jag kan inte stå stilla när jag borstar tänderna och pratar i telefonen samtidigt.

Jobbar på det, men det tar tid.

Annars har jag bara goda vanor(juger aldrig) TUR ÄR DET.


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Louise -Springa
Umgås med mina vänner
Krama Alfred
Spela teater
Rida

 

Swingen – Nu tror ni nog att jag tänker skriva 6.
Men nähedå – så tråkig tänker jag inte vara.
Jag gillar att retas
Nypas
Kittlas
Fantisera
Dansa – sjunga och tvångskela hönorna

oLASWING-krama Swingen,pussa henne och allt det andra.

Nu är vi uppe i 8 saker.

Jag gillar också att retas

Kittlas

Fantisera

 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Louies - onepiece
enbart tights
kortkort
jättehöga klackar
päls

 

Swingen – Piercing
Enbart tights – håller med om det – ser konstigt ut med bar överkropp
Långtlångt – snubblar ju bara
Höga klackar – håller med om det – snubblar ju bara
Päls – håller med om – är vackrast på originalen

Olaswing-Jag går på att inte köpa för då behöver jag inte ta på mig det.

Kortkort(inte med mina ben)

Höga klackar (finns inte i normala storlekar) tänk om man trillar ner.

Långlångt (då syns inte min överkropp)

Piercing (varför betala för att bära metall)

Päls-håller med om-är vackrast på orginalen


9) FEM FAVORITLEKSAKER?
Louise - Datorn
LEGO
Spel
playstation
fantasin

Swingen – Hmmm – grrrrr - phrrrrrrrrr
Penseln
Pennan
Piskan
(Lim)Pickan

Olaswing-Hmmm-grrrrr-phrrrrrrr

Limpickan

Skruvdragaren

Pennan

Tanken


M10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Louise -Miaswing
Olaswing
Annie Hallström
Vet jag läser..

 

Swingen – Olaswing
O Store Tysken (OST) – fast han tycker som vanligt att det är under hans nivå
men svaren brukar bli lite oväntade…
Ja – sen vemsomhelst som har lite fantasi!

Olaswing-Osten

Annie Hallström

Alla som läser detta

Övriga

Ha nu en bra dag

Olaswing



Kommentarer
Postat av: Scouten

Ja si på tusan - di häringa listorna är nog

mytomanernas paradis - Så kul man har när man hitter på lite spunkaktige sakker!

2012-01-16 @ 07:16:25
Postat av: olaswing

Tack scouten för ditt rediga svar på redig svenska.

Nu känner jag mig himma.

2012-01-16 @ 19:26:55
URL: http://olaswing.blogg.se/
Postat av: Hanna Höna

Nu får det vara nog.

Ni är värre än min syster Ankan Anna.

Jag fick ju inte säga vad hon heter.

Nu har jag tabbat mig igen.

Men det gör jag så gärna.

Så snälla skriv lite bättre bloggar tack.

MVH

Hanna Höna

2012-01-16 @ 19:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0