Alla

Alla.
 
Jaa nu är det alla helgons helg.
 
Då ska vi tänka på alla älskade som har gått bort.
 
Är nog en av de svåraste helgerna som finns för mig just nu.
 
 
 
Särskilt med tanke på det brev som jag fick i dag.
 
Det skulle ha kommit på måndag.
 
Men ödet ville annat.
 
Vad var det för brev undrar du då.
 
Jo det ska jag berätta mellan tårarna som rinner hela tiden.
 
Ett brev från polisen som innehöll en kopia på ett protokoll från
 
rättsmedicinalverket.
 
Med andra ord ett obduktionsprotokoll.
 
 
Jag måste lägga in lite bilder mitt i texten annars klarar jag inte att skriva.
 
Åter till brevet.
 
Där stod vad som hände.
 
'Vad Maria tagit och följden av detta beslut.
 
Men fanns mera att läsa.
 
Saker som jag bara visste hälften av.
 
Marias kropp var alldeles full med cansertumörer.
 
Det fanns i levern, mellangärdet, lungorna, lymfkörtel, ländkota, vänster njure och hjärtat.
 
Alllt var obotlligt.
 
Jag fattar heennes beslut.
 
Så  stark att ta det.
 
Så ont hon måste haft.
 
Att hon orkade så länge som hon gjorde.
 
Frågan är ju hur länge till jag orkar.
 
 
Ha det nu bra till nästa gång.
 
Kram Olaswing
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0