Nu igen.

Ja jag måste bara skriva lite.
 
 
Och jag kommer att annvända ljuset varje gång ett tag framöver.
 
Finns ju så många härliga låtar om det.
 
När jag var ute med hunden i kväll så visste jag precis vad jag skulle skriva men nu är det borta.
 
Får skaffa mig en sådan där diktafon.
 
Visst man kan annvända  nallen men den låg hemma.
 
Men jag har lite tankar som snurrar.
 
Nu ska jag vara lite taskig faktiskt.
 
I dag var det FARS dag men var var ungarna???
 
Jag såg inte röken av dom, dåligt.
 
Dom vet hur jag har det men det var något som var viktigare.
 
Klart att det svider när dom bara hör av sig på fejan.
 
När jag änndå håller på att klaga. Fy f_n för länstyrelsen i Skåne.
 
Ingen respekt alls.
 
Bara ett nej det går inte.
 
Jag blir så less på¨dom.
 
Nä nu blir det ett.....
 
 
igen.
 
Det behövs nu i mökret både ute och inne.
 
Jag har donat lite så nu finns det lite ljus här i skogen. 
 
Har några ljusslinger som lyser upp.
 
Försöker att komma på vad det var jag skulle skriva om men det är borta.
 
Kan bli så i bland men det blir fler gånger.
 
Nu till en annan sak.
 
Fick ett presentkort av en vänn som tack för hjälpen. 
 
 Med lite + så blev det en Mackmyra och en Singleton.
 
Över 300 spänn styck.
 
Här ska njutas.
 
Så härligt med lite bättre sorter.
 
Jaha då har det gått en helg till.
 
Så korta dom är.
 
I dag var jag ute och städade hos hönsen.
 
Sedan var det lite elarbete på den ena bilen.
 
Får ängna den andra lite tid en annan helg.
 
Ska vi ta ett litet ljus till?
 
Naturligtvis.
 
 
Tänk det blev tre ljus i dag.
 
Dom påminer mig om att det finns en framtid och att det alltid finns något som lyser upp även om det är välldigt mörkt.
 
Jag har några sådana ljus i min närhet.
 
 Tack mina vänner.
 
Ni vet vilka ni är och jag ställer alltid upp för er.
 
När var hur och vad som hällst.
 
24 timmar om dygnet och året runt ja med andra ord alltid.
 
Så underbart med sådana vänner. 
 
En extra stor kram till er.
 
Utan er hade jag inte klarat mig så här långt.
 
Nu blev det lite jobbigt men jag ville ha det sagt.
 
Kram på er alla till nästa gång.
 
Olaswing
 
 
 

Kommentarer
Postat av: En dotter

Man ska inte kasta lite sten i glashus..!
Nu ska jag också vara lite taskig; ibland känns det dåligt att få
höra på omvägar att saker skrivs på nätet tex att det är dålig stil av barnen,att de har viktigare saker för sig?
Man minns ju saker olika men enligt mitt minne de senaste åren så är fars dag inget som min far la energi på att vilja fira med mig el mina två syskon? Enligt mitt minne så fick jag inte ens ett samtal vid födelsedagen under några år.
Så vet du vad,kasta inte sten i glashus och säg att de har viktigare saker för sig..

2012-11-12 @ 10:38:33
Postat av: Bettan

Det är bra att kunna skriva av sig, ventilera sina tankar. Visst är det härligt med ljus....det känns lite lättare och det är klart det finns en framtid...hur tungt det än känns så kommer ljusglimtarna sakta men säkert.
Var rädd om dig, kram

2012-11-14 @ 21:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0