Sorg

 
 
 Sorg.
 
Ja då sitter man här och försöker att få allt till att fungera.
 
En del ger råd om att man ska vårda minnena men va f-n dom har man ju hela tiden.
 
Jag kan inte delita dom.
 
Vad jag en gör är eller tänker så är minnena där.
 
Dom finns alltid.
 
Man behöver inte vårda dom.
 
Det kommer ni att upptäcka när ni är i samma läge som mig.
 
Varje sak och varje detalj påminer om min älskade Maria.
 
Ja allting så jag behöver inte det där om att vårda minnena.
 
Jag var i kyrkan i söndags.
 
Var inte meningen men det blev så.
 
Ja det kändes bra faktiskt.
 
Men när jag satt där så upptäckte jag att någon mer var där.
 
Ja jag kan uppfatta sådana saker.
 
Är ganska säker på att Maria undrade vad jag gjorde där.
 
Vi var ju inte direkt kompisar med svenska kyrkan.
 
Men jag tror att hon förstod.
 
Sorgen är välldigt tung att bära.
 
Man letar efter alla sätt att få lite lättnad.
 
Nu kanske ni tycker att jag är lite tråkig och tjatig men detta är en del av mina känslor och tankar.
 
Har mycket mer som snurrar i huvudet.
 
Släpper ut lite i sänder bara så där lagom för att orka vidare.
 
Om ni visste hur tufft det här är.
 
Tror inte att alla har upplevt något sådanthär.
 
Vill inte ens att mina oväner om jag har några ska uppleva en sådan resa.
 
Livet är så djävla orättvist.
 
Nu börjar tårarna igen.
 
Jag har inte gråtit så mycket i hela mitt liv som de sista månaderna.
 
Det är så jobbigt.
 
Börjar funder på hur jag orkar med allt.
 
Men fattar ingenting.
 
 
Ha det nu bra till nästa gång.
 
Kram olaswing
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Happymeanman

Du har så rätt i det du skriver.
Dom som inte upplevd den sorgen vet inte.
Jag vet inte och hoppas att jag slipper.
Men jag försöker förstår dina känslor
så gott jag kan!!

//Jürgen

2012-11-07 @ 10:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0