Tankar

Tankar
 
Ja i dag är en dag som väcker många tankar, det är som att ha en karusell på högsta hastighet i huvudet.
 
En tanke som malt i dag är en vacker dikt som en äldra man skrev om Maria.
 
Först fattade jag inte att det var han men fick förklaringen av några vänner.
 
Det är en underbar dikt som stämmer exakt.
 
Så underbart att en äldre herre kan skriva något så vackert.
 
 
Ja det är ljuset som gäller nu i mökret.
 
Men åter till dikten.
 
 
Manen som skrev denna dikt heter Alf Pettersson.
 
Han är en pigg man i sina bästa år (89) och jag hoppas att jag är lika pigg om jag blir så gammal.
 
Min mamma är lika gammal och hon är ett kolli jämfört med Alf.
 
Jag har mött honom på en gård utanför Tving där Maria och jag brukade vara och på granngården när han är och shoppar åt barnbarnen.
 
Något till hästarna eller hönsen eller något annat.
 
Så olika är livets utveckling.
 
Tur att vi inte vet något om framtiden men det är historien som gör ont.
 
Ja det finns ju vackra minnen också och längre fram vet jag att det är bara dom man mins.
 
Tankar var rubriken.
 
Jag tänker på Min Maria men jag tänker också på en vän som förlorade sin far i går.
 
Tänker också på alla andra som förlorat någon min son tillexempel som
 
förlorade sin kära katt i veckan.
 
Det finns många som man tänker på en sådan här dag.
 
 
 
Kram på er till nästa gång
 
olaswing
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Sorg gör ont.
Maria var en bit av ditt pussel - ditt livspussel.
Den platsen är nu tom. Låt inte den förbli tom utan fyll den nu med fina minnen av Maria så ditt pussel blir helt igen.

Kram / Lena

2012-11-04 @ 06:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0